10 desember, 2011

Vatten under broarna

Det vil si at det har gått såpass mange år at jeg tør legge ut denne, som jeg har spart på:

----
Følgende melding befant seg på it's:learning i klasse XX:
"Kom og hent artikkelpensum, det er relevant for eksamen".

Se så for dere en ikke navngitt høgskolelektor og en student i dialog:

S: Jeg lurte på hva som er pensum jeg
H: Du finner det nok på pensumlista til biblioteket og der det står "pensum" i matematikkmappa på it's:learning.
S: It's:Learning? Står det noe der?
H: Ja, stort sett alle beskjedene dere får...
S: Men hvilke bøker må vi kjøpe av de på pensumlista da? Hva er pensum?
H: De som står på pensum er pensum... Jeg beklager hvis det er forvirrende dette.
S: Men artiklene da, er de pensum?
H: Ja, de står på pensumlista...
S: Jeg tok disse som lå uti gangen her jeg. Det er disse, sant?
H: Ja, stemmer det, hvor fant du de?
S: De lå i hylla ut i gangen.
H: Men stod det ikke noe navn på dem?
S: Nei, jeg tror ikke det. Eller jo, det stod Maria, men jeg tok av lappen jeg.
H: Men det slo deg ikke at det kanskje var Maria sin?
S: Nei, hvem er det?
H: Hun går i klassen din...
S: Jaja, jeg skal skrive en ny lapp. Men fins det gamle eksamensoppgaver? Hvor mange % trengs det for å stå?
H: Ja, du finner de der det står "gamle eksamensoppgaver" i matematikkmappa på it's:learning. Jeg trodde det var tydelig nok..?
S: It's:learning, er ikke det bare et sånnt chattested da?
H: Nei, alle beskjedene dere skal rette dere etter står der.
S: Men vi blir jo logga ut derfra, vi kan jo ikke logge oss på i ett sett?
H: Hvis du blir logga ut, så kan det jo hende du ikke gjør så mye der akkurat da. 
S: Hmf, tåpelig system, spør du meg...
H: Ja, vi får spørre deg neste år, så blir det vel ordning :-)

(Siste setning sa jeg ikke, altså, jeg bare tenkte det stille. I samme øyeblikk kommer enda en student inn og har funnet enda en bunke artikler som det stod et annet navn på. Jeg ba henne sette på lappen igjen, men fikk til svar at hun ikke kunne gjøre det, for hun hadde kasta lappen...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar